Nakon burne reakcije lokalnog stanovništva i vinogradara, čini se da će se ipak revidirati trasa planirane brze ceste od Brijeste, kod Pelješkog mosta, do Orebića. Prvotno predložena trasa izazvala je val negodovanja jer je prolazila kroz nekoliko hektara prvoklasnih vinograda na predjelu Potomja, kao i kroz stara naselja Stankovići i Podvlašticu.
Na sastanku održanom u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, predstavnici Hrvatskih cesta susreli su se s načelnicima peljeških općina koji su jasno prenijeli nezadovoljstvo terena određenim rješenjima iz projekta i studije utjecaja na okoliš, zahtijevajući korekcije u skladu s lokalnim potrebama. Iako su svi sudionici sastanka potvrdili važnost izgradnje prometnice za stanovništvo i gospodarstvo poluotoka, naglašeno je i da projekt mora biti usklađen s okolišnim i kulturnim vrijednostima tog kraja, piše Dubrovački vjesnik.
Posebno je naglašeno da postoji alternativna ruta, prometno jednako učinkovita, ali s bitno manjim utjecajem na okoliš i vinogradarstvo, koje je okosnica lokalne ekonomije i identiteta Pelješca.
Vinogradi na tom području nisu samo ekonomski resurs, već i dio naše tradicije i baštine. Njihovo uništenje bila bi nenadoknadiva šteta, poručili su lokalni predstavnici.
Iako odluka o konačnoj trasi još nije službeno donesena, izvori bliski projektantima najavljuju kako će se ozbiljno razmotriti manje invazivna varijanta, uvažavajući zahtjeve lokalnog stanovništva.
Dogovoreni su sljedeći konkretni koraci:
Hrvatske ceste razradit će alternativnu trasu na dionici Brijesta – Kozje ždrilo, prema prijedlogu općine.
Rješenje priključenja ceste na postojeću prometnicu kod benzinske postaje u Orebiću bit će uvršteno u izmjene Prostornog plana županije i projektirano sukladno tome.
Ponovno će se razmotriti trasa kroz Potomje kako bi se smanjila površina vinograda zahvaćena zahvatom.
Komunikacija između Hrvatskih cesta, općina i županije nastavit će se tijekom cijelog procesa projektiranja.
Sudionici su naglasili da projekt brze ceste nema alternativu kad je riječ o povezivanju Pelješca, ali su prilagodbe moguće – sve dok su u okviru važećih prostornih planova.
Revizija trase ceste prvi je korak prema održivijem rješenju koje ne žrtvuje ono najvrjednije obradive površine i pelješke vinograde, koji su uz turizam najvažnija gospodarska grana ovog kraja.